12. 8. 2017

Dobrý den...?

Krásné sobotní odpoledne!

Každý den se setkávám s velkou spoustu lidí. S dětmi školního věku i starými důchodci. A je vlastně úplně fuk kolik jim je - jedno mají společné - neumějí pozdravit. Neříkám že všem, ale drtivé většině to dělá velký problém.

Chyba je podle mě už ve výchově, kdy by nás slušnému chování a tedy i umění pozdravit měli naučit starší, nejspíše maminka s tatínkem, ale třeba i starší sourozenec nebo prarodič. Děti jsou velmi vnímavé a myslím, že tohle mohou lehce odposlouchat. To by však museli umět zdravit i "ti velcí"...

Obzvlášť mě štvou důchodci co si stěžují na teenagery, jak jsou nevychovaní a drzí a přitom to jsou v 90% právě oni, kteří jen blbě koukají a nedokáží pozdravit. Ano, čtete správně, nejméně zdraví staré babky a dědkové. A mají nejvíc řečí samozřejmě, ale to už je zase na jiný článek... 

Štve mě, že si hodně lidí neuvědomuje, že je to jakýsi první kontakt s druhým člověkem, stejně tak jako je podání ruky. Stejně tak důležité je slovíčko "prosím" a "děkuji", což už tolika lidem problém nedělá (díkybohu). 

Nejhorší na tom všem je, že lidem to nepřijde vůbec divné ani když je pozdravíte dvakrát a stejně se nedočkáte odpovědi(!?!).

Tímto bych chtěla jen říct : Nebuďte líní a zdravte, prosím...Naprdnete tím tak co nejméně lidí😅

Mějte krásný víkend! ❤

10 komentářů:

  1. Ve výchově je určitě problém, když vidím, jak se ti hlavně mladí chovají i ten mladý rodič.
    Nejvíce mě štve když já pozdravím a nedočkám se odpovědi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnešní děti jsou většinou opravdu nevychované, nikdo je neokřikne a nechají je dělat si co chtějí...
      Já zdravím i TŘIKRÁT a stejně nic, pak si připadám jako blázen já, jako kdybych po nich chtěla něco extra

      Vymazat
  2. Krásný článek<3u me snad takový problém není O:-) moc krasně napsané:-*<3

    OdpovědětVymazat
  3. Mě absolutně vytáčí, když někdo neumí pozdravit! Kolikrát když pozdravíme oba s přítelem prodavačku a ona nic tak si neodpustím blbou poznámku, protože to je vážně děs.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, a já to znám naopak z druhé strany - že nezdraví zákazníci! :-) Blbé poznámky měj, také je mám a kolikrát se to "vyplatilo", ten člověk se chytl za nos a příště už pozdravil ;-D

      Vymazat
  4. Já jsem zvyklá zdravit už tak nějak automaticky, přijde mi zvláštní, že někdo nepozdraví třeba ani prodavačku v obchodě, to by měla být samozřejmost :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by měla být samozřejmost, to máš naprostou pravdu! :-)

      Vymazat
  5. Amen... :)
    Někdy se stačí jen ,,ozvat,, a najednou někteří zdravit začnou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad nastane den, kdy to půjde i bez ozvání :-D

      Vymazat